De algemene verpakkingsindustrie

Duurzaam verpakken

 

Moet u zich verdiepen in de duurzaamheidsvriendelijke verpakkingsindustrie? Er zijn een aantal fabrikanten die er zeker prat op gaan milieuvriendelijk karton te verkopen. Het gaat er echter om verstandig te kopen en niet per se te kopen wat wordt aangeprezen. Als u zich erin verdiept, zult u zien dat er niet veel leugens zijn, maar wel veel misvattingen, en ook enkele regelrechte leugens.

Naar verluidt zijn post-consumptieproducten verantwoordelijk voor 70% van de broeikasgasemissies. De papierindustrie gebruikt 70% van de bosbestanden, de suiker- en likeurproducenten gebruiken 70% van de hernieuwbare bosbestanden, en de plasticproductie gebruikt 70% van de hernieuwbare natuurlijke hulpbronnen.

Deze beweringen zijn waar genoeg, maar ze vertroebelen het beeld nog meer. Om preciezer te zijn, de papierindustrie gebruikt ongeveer 4% van de hernieuwbare hulpbronnen, maar slechts 2% van de totale bosbestanden, en 2% van de hernieuwbare hulpbronnen, maar in plaats van zich te concentreren op een beperkt discussiegebied, zou het beter zijn te bekijken hoe de verschillende contribuanten bijdragen aan de milieubeweging.

De ijzerwarenindustrie bijvoorbeeld draagt ongeveer 40% bij aan de totale hoeveelheid bosbouwgrondstoffen, en ongeveer 35% aan de hernieuwbare hulpbronnen. Deze sector gebruikt ook ongeveer 40% van de totale verbruikte energie, en de UKeway Paper Lib kredietkaart, behoort tot de Internationaleway Paper groep, één van de grootste leveranciers van milieuvriendelijk en energiebesparend papier.

De voedingsindustrie is goed voor 20% van de totale hernieuwbare hulpbronnen, maar draagt slechts ongeveer 10% bij aan het energieverbruik. Hieraan kan worden toegevoegd dat 50% van de Britse huishoudens meer dan 50% van hun papier hoofdzakelijk in de voedselvoorzieningsketen kopen. Metalen, chemicaliën en productiegrondstoffen zijn goed voor nog eens 25% van de totale gebruikte energie, en ook deze worden op uiteenlopende wijze gebruikt.

De accountants en het administratief personeel maken zich ook schuldig aan het opwerpen van het “groene gordijn” van milieuvriendelijke liefdadigheidsinstellingen om hun eigen koolstofvoetafdruk te verdoezelen. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een fantastische manier om belastingen te heffen en in dit geval is het de moeite waard om te kijken naar de koolstofuitstoot die gepaard gaat met de materialen die worden gebruikt om de standaard te produceren.

Het is ook goed om te weten dat veel detailhandelszaken zich minder op papieren zakken en meer op waterflessen beginnen te concentreren. Tesco’s baarde bijvoorbeeld opzien toen ze een kledingmaker, die toevallig ook letterzetter was, in de arm namen om een serie visitekaartjes te ontwerpen voor bij de prijs van een gestanste fles Tesco’s. Misschien moeten we flessen water verkopen, zoals Tesco’s dat doet, maar dan wel betalen voor de krant telkens als iemand ze koopt?

Het is van vitaal belang te beseffen dat een echt positief effect op ons milieu pas over vele jaren zichtbaar zal worden. Onlangs werd bijvoorbeeld verklaard dat wij nog steeds meer dan de helft van de chemicaliën en 30% van de vezels gebruiken die worden gebruikt voor de vervaardiging van polyester zakken die wij elk jaar kopen. Volgens TheNews Newspaper zal fase-II van de milieuvriendelijke revolutie in 2060 worden bereikt.

Dat is zeven jaar later. Er is genoeg “groene technologie” voorhanden, genoeg om ons aan het stroomnet te houden, maar het is onwaarschijnlijk dat we daarmee elk jaar 15% van onze persoonlijke koolstofvoetafdruk kunnen verminderen (een hoeveelheid emissies die gelijk is aan de uitstoot van de totale chemische industrie in het VK in 2007).

Het wordt tijd dat de consument beseft dat hij een keuze heeft als het om het milieu gaat, en dat hij die keuze ook moet maken. Op zijn minst zou elke supermarkt papieren zakken met koolstofblokken moeten leveren, en wasbare zakken met thermisch isolatieschuim.

Het is ook tijd voorRABS, als u zich weer bij hen aansluit. Dit jaar is de algemene staking op 20 juni, maar u kunt er zeker van zijn dat de supermarkten de eersten zullen zijn om hun prijzen te verlagen en u aan te moedigen dat beetje extra uit te geven om de “grote” voor zichzelf te halen.

Het lijkt vrij duidelijk dat we allemaal handelsgedrag kunnen vertonen, maar het is uw verantwoordelijkheid om er het beste van te maken. Nogmaals, dankzij het internet, kunt u het verzamelen van de informatie die u nodig hebt om het meeste uit uw winkelen dollar te maken. Blijf dit artikel lezen en u zult ontdekken hoe u de laagste prijzen kunt vinden voor papieren zakken en andere winkelartikelen.

Wat u moet weten voordat u gaat winkelen

1. Begroting

professioneel

Zoek uit hoeveel u zult uitgeven tegenover het bedrag dat u zult besparen

Controleer alle prijzen voor de producten die u hebt geselecteerd

Zet een bepaald bedrag opzij om aan elk product te besteden.

Lees meer:

Doosjes maken

Duurzaam verpakken